ijtimak tarbawi dpp

ijtimak tarbawi dpp

Saturday, December 11, 2010

PM: Usah gadai masa depan negara pada Pakatan

Kepada Dato Seri PM, minta buat kenyataan berdasarkan fakta. Jangan main cakap-cakap kedai kopi. Ini hanya menjatuhkan taraf kebijaksanaan PM sekaligus menunjukkan ketidaklayakan Dato Seri memegang jawatan PM. Hanya layak jadi pencaci AMENO di sebuah kg di pedalaman pekan. Tunjukkan bukti dimana dasar PR menggadaikan masa depan rakyat.

Adakah dengan pemberian air percuma 20m padu setelah 2 tahun mentadbir Selangor?

Adakah dengan menghalang kenaikan tarif air oleh SYABAS sebanyak 37% adalah menghancurkan harapan rakyat?

Katanya, kepimpinan BN selama ini telah berusaha gigih menunaikan segala janji yang diungkapkan dan diterjemahkan demi kepentingan rakyat dan negara.  Ni taraf lawak version Jangan Ketawa (tahun bile????). Kalau bukan ketua cawangan AMNO, ketua bahagian AMENO yang kaya raya, angkut projek sana sini rakyat mana lagi?. Sanggup bermati-matian mempertahankan jawatan?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 Malaysiakini
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata pihak Pakatan Rakyat tidak mungkin akan dapat mengambil alih peranan yang dilaksanakan BN untuk memimpin negara ini.

azlanJusteru, beliau berkata, rakyat Malaysia tidak perlu menggadai masa depan negara kepada pembangkang yang dilihat hanya bijak menabur janji-janji manis.

"Mereka tidak mempunyai ideologi yang didukung bersama, hanya tahu menabur janji dan mempunyai pegangan masing-masing yang terlalu longgar dalam kesepakatan politik," katanya ketika berucap pada Majlis Mesra Deepavali Parlimen Pekan, di Pahang, hari ini.

Najib berkata, kepimpinan BN yang sebelum ini dikenali sebagai Perikatan, telah berjaya membawa negara mencapai kemerdekaan dan mengisi perjuangan kemederkaan selama lebih 50 tahun dan akan terus memacu negara ini menjadi sebuah negara maju.

"Janganlah mengambil risiko (menyokong Pakatan Rakyat) yang akan sebabkan kita menyesal di hari muka," katanya.

Najib berkata, sejarah telah membuktikan bahawa pemimpin yang hanya tahu menabur janji akhirnya akan mendatangkan musibah kepada rakyat.

NONEKatanya, kepimpinan BN selama ini telah berusaha gigih menunaikan segala janji yang diungkapkan dan diterjemahkan demi kepentingan rakyat dan negara.

Beliau turut berikrar akan melaksanakan pentadbirannya dengan seadil-adilnya untuk kepentingan semua kaum di negara ini.

"Saya akan pegang kepada semangat 1Malaysia, dahulukan kepentingan rakyat, Insya-Allah rakyat akan mendapat manfaat besar di bawah kepimpinan Barisan Nasional," katanya.

No comments:

Post a Comment