ijtimak tarbawi dpp

ijtimak tarbawi dpp

Monday, February 7, 2011

Demo Anti Mubarak di US Embassy KL


Nampaknya sekali lagi berita arus perdana tidak menyampaikan apa yang sebenarnya berlaku. Totally misleading the public dengan laporan yang sebegini.


Peserta demo tidak mencetuskan huru hara. Setelah bersurai polis dengan sengaja mengadakan sekatan berhampiran dengan simpang ke KLCC. Sekumpulan peserata awal telah bersurai dan berada di hadapan bangunan Tabung Haji sambil mengisi perut yang kosong di gerai berhampiran. Yang disekat oleh polis cuba meneruskan perjalanan untuk bersurai (ulang 5x.... bersurai!!!!!!!!). Pihak polis mula membuat provokasi dari yang memakai baju preman (SB) sehingga yang beruniform dengan mengacah untuk menangkap, mengejar dan menendang orang ramai. Keadaan semakin bercelaru apabila polis cuab menahan beberapa pimpinan yang hadir. Keadaan menjadi semakin kelam kabut apabila ornag ramai meminta polis membuka sekatan untuk bersurai. Dalam keadaan huru hara ini pihak polis mengambil kesempatan untuk menghamburkan pepper spray... Tindakan yang amat-amat tidak professional.

Seemntara itu kelompok yang sedang berehat di hadapan bangunan tabung haji dimarahi oleh pihak polis dan disuruh bersurai. Dalam masa itu juga water canon mula masuk dan menyembur kearah kelompok dihadapan tabung haji. Tindakan kali kedua polis yang sungguh tidak professional, lebih zalim daripada polis yahudi terhadap palestine. Ekoran daripada itu salah seorang dari kelompok orang ramai membaling botol air kearah water canon. Terdengar jeritan daripada siput babi ...tangkap!!!!!!! dan seraya dengan itu seluruh siput babi yang ada pada petang itu berkejaran untuk menangkap. Hasilnya 7 orang ditangkap pada petang itu.

Mengikut daripada lapeguan JUHAM, sekali lagi OKt tidak diberi layanan yang sepatutnya diberikan. Mereka juga dinafikan hak mendapatkan bantuan guaman pada awalnya. OKT dimaklumkan oleh pihak polis tiada peguam diluar untuk mewakili mereka.. sekali lagi hak warga Malaysia demokrasi dinafikan. Sekiranya pihak polis sendiri yang melanggar undang-undang siapakah lagi yang boleh dipercayai di negara ini..fikirkanlah...

Sesungguhnya usaha untuk menjatuhkan kezaliman dan menegakkan keadilan adalah kewajipan setiap muslim...... ALLHUAKBAR

No comments:

Post a Comment